TRAVAUX RU E DU PROFESSEUR CLERC Detour En raison de travaux rue du Professeur Clerc à Outreau, les lignes O et 153 seront déviées à partir du Mercredi 14 juin jusqu'à la fin des travaux. Arrêts reportés ou non desservis : «MAISON DE SERVICES»ET«AISNE»REPORTES A L’ANCIEN ARRET « AISNE » SITUE RUE DU CHARME Consulter le plan de déviation
TRAVAUX ROND POIND DU BON AIR - WIMEREUX Detour En raison de travaux au rond point du bon air Wimereux, les lignes F et 210 sont déviées le 13 juin de 8h30 à 17h et le 14 juin de7h30 au 15juin, 12h arrêts reportés ou non desservis : "Stade" non desservi "Bon air" "Nungesser et Coli" "Courgain" reportés à l'arrêt provisoire situé à la fin de la rue René Cassin. merci de votre compréhension. Consulter le plan de déviation
Travaux Arrêt Desmoulins Stop moved En raison de travaux sur l'Arrêt Desmoulins, la ligne H vers Alprech sera perturbée à partir du lundi 12 juin jusque fin de travaux. Arrêts reportés ou non desservis : L'arrêt "Desmoulins" en direction d'Alprech est déplacé rue Camille Desmoulins, près du magasin Cycles GIANT. Merci de votre compréhension Consulter le plan de déviation
Déplacement arrêt de bus GARE SNCF Stop moved En raison de travaux, les lignes A-C-E-F-H-I-O-P en direction d'Outreau seront perturbées à partir du jeudi 15 juin 2023 jusque fin de travaux. Arrêt reporté ou non desservi : L'arrêt "Gare SNCF" est déplacé en direction du square Marivaux. Merci de votre compréhension. Consulter le plan de déviation
BRADERIE RUE DU PROFESSEUR CLERC – OUTREAU Stop moved En raison d'une braderie rue du Professeur Clerc à Outreau, la ligne O sera déviée le dimanche 11 juin, toute la journée. Arrêts reportés ou non desservis : Ligne O vers Service des Mines : « GOSSELET » - « ECONOMAT » REPORTES A « KENNEDY OUTREAU PLACE » « TOUR DU RENARD » - « MAISON DE SERVICES » - « AISNE » - « ORMES » - « PEUPLIERS » REPORTES A « MONT SOLEIL » Consulter le plan de déviation
BRADERIE RUE PIERRE ET MARIE CURIE – OUTREAU Stop moved En raison d'une braderie rue Pierre et Marie Curie à Outreau, les lignes E et I seront déviées ce samedi 10 juin à partir de 13h00. Arrêts reportés ou non desservis : Ligne E : « LEO LAGRANGE » REPORTE A « RTE DE MANIHEN » « RESURGAT 2 » REPORTE A « EDOUARD VAILLANT » Consulter le plan de déviation
TRAVAUX AVENUE FRANCOIS MITTERRAND – WIMEREUX Detour En raison de travaux Avenue François Mitterand à Wimereux, les lignes F et 210 seront déviées à partir du mardi 30 Mai jusqu'à la fin des travaux. Arrêts reportés ou non desservis : « COURGAIN » - « NUNGESSER ET COLI » REPORTES A L’ARRET PROVISOIRE SITUE RUE DU BON AIR (PRES DE LA MEDIATHEQUE) « BON AIR » - « STADE » NON DESSERVIS Consulter le plan de déviation
TRAVAUX RUE CARNOT – WIMEREUX à partir de lundi 27 02 23 Detour En raison de travaux, Rue Carnot à Wimereux, la ligne F dans les deux sens sera déviée à partir du lundi 27 février jusqu'à la fin des travaux. Arrêts reportés ou non desservis : Ligne F vers Wimereux : « SAINT JEAN » et « SAINT MAURICE » REPORTES à l'arrêt provisoire situé à l’angle des rues Maréchal Foch et Avenue de la Mer. Ligne F vers Beethoven : Consulter le plan de déviation
TRAVAUX BAINCTHUN CENTRE Stop moved En raison de travaux à Baincthun centre, l'arrêt Baincthun Place sera déplacé à partir de ce lundi 27 février jusqu'à la fin des travaux. Arrêts reportés ou non desservis : L'arrêt "Baincthun Place" est reporté 20m en amont, face aux numéros 42/44 Merci de votre compréhension Consulter le plan de déviation
DEPLACEMENT ARRET DE BUS Stop moved En raison de travaux, la ligne H en direction d'Alprech voit son arrêt "Desmoulins" déplacé rue Camille Desmoulins à partir du Mardi 15 novembre. Arrêts reportés ou non desservis : L'arrêt "Desmoulins" est déplacé rue Camille Desmoulins, près de JMT, Alimentation Animale. Merci de votre compréhension Consulter le plan de déviation
BOULOGNE URBAN AREA The Boulogne Urban Area (CAB) is the organising authority for the Marinéo collective transport system. Its mission is to organise urban transportation for the 22 municipalities of the destrict: Boulogne-sur-Mer, Baincthun, Condette, Conteville-lès-Boulogne, Dannes, Echinghen, Équihen-Plage, Hesdigneul-lès-Boulogne, Hesdin-l'Abbé, Isques, La Capelle-lès-Boulogne, Nesles, Neufchâtel-Hardelot, Outreau, Pernes-lès-Boulogne, Pittefaux, Le Portel, Saint-Étienne-au-Mont, Saint-Léonard, Saint-Martin-Boulogne, Wimereux, and Wimille. In this way, the CAB aims to provide a quality service in collective transport and takes decisions on the evolutions of the network and makes the necessary investments in order to constantly improve this public service: Respecting the environment by adopting buses running on natural gas, for example. Providing easily accessible bus stops. Promoting a policy of forms of low-impact mobility on the territory by launching long term rental services for electric bikes. Implementing rates that encourage access for all to the transport network (family rates, free access on Sundays and bank holidays, free access for children under 10). Transport, economic development, water and sanitation, supporting inclusion and major cultural events, collecting and recycling waste, social cohesion… all these fields come under the scope of the Boulogne Urban Area. For more information, go to the CAB website. • President: M. Frédéric CUVILLIER • Vice President in charge of urban transport: M. Christian FOURCROY, Mayor of Equihen – Plage • General Manager of Services: M. Jean Philippe VENNIN • Vice President for Travel Policies, new forms of mobility and sustainable liaisons: Mme Anne LE LAN La mobilité pour tous, le recours à des modes de déplacements respectueux de l’environnement ne peut se résumer à une seule mesure, c’est bien la multitude de dispositions ciblées et coordonnées en fonction des usages et des besoins de chaque habitant qui peut constituer une vraie alternative. Marinéo The Boulogne urban area (CAB) brings together the 22 municipalities that surround the town of Boulogne – sur - Mer. To connect the 120,000 inhabitants, the CAB has set up the Marinéo network. It is composed of 4 main lines, 7 additional lines, 4 local lines, school transport services, on demand transport (SAD), transport for people with reduced mobility (TPMR) and recently, a long term rental service for electric bikes. There is also a free shuttle service in the Boulogne-sur-Mer town centre on market days, to enable inhabitants to do their shopping without having to use their car. Urban buses are operated by the CTB (Boulogne transport company), a subsidiary of RATP DEV, which itself is a subsidiary of the RATP Group, via a public service delegation contract by the Boulogne urban area, the authority in charge of organising transport. The Marinéo network is managed by the CTB in accordance with the orientations set by the CAB. In addition to this management, the delegate has an advisory role with the CAB. The elected representatives of the CAB define a transport policy and decide on the necessary investments for its implementation. The bus network operates with the PTU (urban transport perimeter) of the CAB. Professional gender equality index: For the year 2023 for the financial year 2022, the CTB scored 85/100. Every year, companies employing at least 50 people must publish an index that measures the level of gender equality. How is the professional gender equality worked out? The index comprises 100 points that take four indicators into account: difference in salary (40 points), difference in distribution of individual pay rises (35 points), percentage of employees granted a pay rise on returning from maternity leave (15 points) and parity among the company’s ten highest salaries (10 points). Professional gender equality, a commitment for RATP Dev The CTB, a subsidiary of RATP Dev, is ranked 85 out of 100 which is a reflection of our commitment to gender equality. At each stage of a person’s professional path: selection, recruitment, training, pay, mobility we are committed to the promotion of equality, diversity and respect within our teams and in all our establishments in France and abroad. This rank of 85 out of 100 is broken down as follows: difference in salary: 40/40 points, difference in distribution of individual pay rises: 25/35 points, percentage of employees granted a pay rise on returning from maternity leave: 15/15 points, parity among the company’s ten highest salaries 5/10 points. Marinéo figures: A team of 140 people, including 100 drivers 79 vehicles 15 regular lines 1 free town-centre shuttle 1 transport service for people with reduced mobility 600 bus stops 1 town-centre interchange terminal, Station Liane 1 commercial agency, Marinéo Boutique 20 agents RATP Group History RATP Dev, created in 2002, focusses on the development and management of operating and maintaining RATP Group transport networks in France and internationally. The RATP Group has a solid experience in all forms of urban and inter-urban public transport – buses, tramways, underground railways and trains. On the strength of its unique knowhow and experience, RATP Dev puts forward a solid and long-lasting partnership for the development of local authorities. Every day over 8,500 buses operated by RATP Dev circulate in cities throughout the world employing 3,000 people in France. Objectives: making travellers life simple and ensuring their safety Our priority is to guarantee the well-being, comfort and security of travellers on our network. We offer transport passes that can be recharged safely and easily as well as efficient real-time information systems in our vehicles and at bus stops. With the security of travellers in mind, we are particularly attentive to the training of our local teams and the equipment of our vehicles. We have a rigorous level of requirement on our regular lines as well as for school and tourist transport. offering transport for all, a solution for every one Every day we offer a service that is tailored to the needs of all travellers at the best possible price – servicing rural areas, alleviating major city centres, door-to-door services combining regular routes and on-demand transport, specific networks for people with reduced mobility, pooling of reservation centres for neighbouring networks, cross-frontier transport services… promoting sustainable mobility The choice of a transport network is a long-term commitment for local authorities. This is why we made the choice of long-term environmentally-friendly mobility solutions. Our equipment is kept up-to-date constantly to stay ahead of our passengers’ needs: electric shuttles for local services, hybrid buses, vehicles fuelled by natural compressed gas, high level service buses (BHNS with B3.0), eco-driving training courses… Our commitments for a responsible development is total. Click here to learn more about RATP Dev